Editor : DR

See you cowgirl,
someday,somewhere

[译]Damien Rice - Amie

Nothing unusual, nothing strange

既没有不同寻常,也没有离奇古怪

Close to nothing at all

几乎像是什么都没有 

The same old scenario, same old rain

一如既往的旧情节,一如既往的雨

And there's no explosions here

这里也没有任何爆炸过的痕迹

Then something unusual, something strange

既没有不同寻常,也没有离奇古怪

Called from nothing at all

呼唤却无人理睬

I saw a spaceship fly by your window

我看见一只飞船掠过你的窗口

Did you see it disappear?  

你看到它消失了吗?


Amie come sit on my wall

Amie 坐下来靠着我

And read me the story of old

给我讲一个古老的故事吧

Tell it like you still believe

讲一个你仍相信着的故事

That the end of the century

在世纪更迭之时

Brings a change for you and me

它改变了我和你


Nothing unusual, nothing strange

既没有不同寻常,也没有离奇古怪

Just a little older, that's all

只是有点老了,只是这样而已 

You know when you've found it

当你意识到的时候就会发现

There's something I've learned

我已经学到了一些东西

Cos you feel it when they take it away

因当它们被夺走时你就会感觉

Hey hey

嘿~嘿~


Something unusual, something strange

既没有不同寻常,也没有离奇古怪

Comes from nothing at all

根本没有根源

But I'm not a miracle, and you are not a saint

我并非奇迹,你也绝非圣人

Just another soldier on a road to nowhere

我们只是无家可归,殊途同归的士兵


Amie come sit on my wall

Amie 坐下来靠着我

And read me the story of O

为我讲一个“O”的故事吧

Tell it like you still believe

讲一个你仍然相信的故事

That at the end of the century

在世纪更迭之时 

There's a change for you and me

它改变了我和你


-----------------------



《Story of O》……


评论(1)
热度(4)

© 暮光酒馆 | Powered by LOFTER